Jsme autorizovaní prodejci jízdních kol a elektrokol
|
|||||||||||||
Velmi
si vážíme ocenění udělené v roce 2018 společností Kellys
Bicycles naší firmě za více jak dvacetiletou propagaci značky. Děkujeme.
Provádíme garanční servis po záběhu
kola, montáž doplňků
|
výška postavy v cm | výška rámu dle označení |
do 165 cm | 15", 16", S, do 44 cm, do 500 mm |
160-170 cm | 17", 18", M, do 48 cm, do 520 mm |
170-185 cm | 19", 20", L, do 52 cm, do 540 mm |
185-200 cm | 21", 22", XL, do 55 cm, do 560 mm |
nad 195 cm | 23", 24", 58-60 cm, nad 580 mm |
Dětská kola
Jízdní kola pro děti se označují velikostí ráfků.
12" - vnitřní délka nohy 35-40 cm postava cca 95 -
110 cm
16" - vnitřní délka nohy 43-55 cm postava cca
110 - 120 cm
20" - vnitřní délka nohy 58
cm postava cca 120 - 130 cm
24"
- postava
cca 130 - 150 cm
poznámka: vše je +- 5 cm, dívky mají delší nohy, rámy kol se
u jednotlivých
kategorií mezi výrobci liší délkou i výškou,
vždy vhodná zkouška
Pokud máme dětské kolo jako překvapení, vždy změříme vzdálenost
od rozkroku na zem včetně bot = přibližně vzdálenost sedačka -
pedál. Nutné je rovněž počítat s tím, že dítě bude chtít
"dosáhnout na zem", pokud bude na kole sedět. Pokud chcete
dítěti koupit o 1 - 2 velikosti větší kolo "protože
nebudeme kupovat kolo na dva roky", tuto věc pečlivě zvažte a
to nejen po finanční stránce, ale především s ohledem na potřeby
dítěte.
Poznámka k nastavení posedu u dospělého člověka: Nikdy není možné při sezení na sedle dosáhnout na zem (pedál je na jízdním kole ve vzduchu). Noha v nejnižší pozici pedálu u země by měla být lehce pokrčená v koleni. Při zastavování je vždy nutné lehce sesednout ze sedla, držet se oběma rukama za řidítka a mít jednu nohu na pedálu a druhou se opřít o zem.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Pokud chci obratnější, živější kolo, vybírám spíše menší
rám.
Když chci pohodovou, klidnou jízdu, větší.
Nechci se hrbit, nekupuju si MTB nebo silnici!
Každá značka kol je trochu jiná. Pokud to jde, kolo si vyzkouším,
projedu a zjistím jestli mi sedí a necítím se na něm špatně.
MTB X CROSS
MTB - vhodné pro příznivce jízdy mimo komunikace, širší
obutí, níže položené těžiště,
větší mrštnost a ovladatelnost kola v terénu a tomu odpovídající
styl posedu s nižším a maličko nataženějším držením řidítek
(pokud nemám vlaštovky)
přirovnání - sjezdové lyže
CROSS - styl pohodové jízdy s držením "proti větru"
bez velkého hrbení,
pro lidi bez ambice "skákat přes kořeny", určeno na
silnici a zpevněné polní, lesní cesty, rodinnou cykloturistiku ...
přirovnání - běžecké lyže
Běžné "V" brzdy X hydraulické brzdy
Běžné "V" brzdy vybíráme pro jejich spolehlivost,
nenáročnou (i cenově) údržbu a naprosto dostatečný výkon pro běžné
a rekreační ježdění. Bohužel tento systém přes veškeré výhody
přestal být pro zákazníka
atraktivní a setkáme se s ním pouze na nejzákladnějších typech
kol.
poznámka 2016: kola nad 10 tis. již nelze prakticky koupit bez kotoučových
brzd
Hydraulické brzdy pořizuje ten, kdo se o ně bude starat. Jsou vhodné pro jízdu v horším počasí, bahně, dešti, pro dlouhé horské sjezdy. Předností je menší síla nutná k brzdění. Patří pak zcela určitě na sportovní kola. Základní levné modely hydraulických brzd nikdy nenabídnou takový komfort a výkon, jako brzdy dražší. Mechanické kotoučové brzdy (s lankem) nabízí menší výkon a jsou alternativou k "V" brzdám u kol nižších tříd. Pozor. Na ultra levných kolech jsou nanejvýše nebrzdící ozdobou. Upozornění - kotoučové brzdy nejsou bezhlučné, spíše naopak.
Nakupování na internetu, v hypermarketu X specializovaná prodejna
internet
Fenomén digitálního věku, nákup jízdních kol
poslaných poštou v krabici. Tomu samozřejmě nelze
konkurovat a časem může maloobchodní prodejce a s tím i servis
zlikvidovat. Je pouze a jen na úvaze kupujícího, zda lze vůbec
takto prodávat dopravní prostředek se všemi riziky s tím spojenými.
Vítězí nekonečný výběr, sleva, někde je dokonce nabízen
zdarma předprodejní servis (kolo je ale nutné stejně do krabice
rozložit) atd.
Nevýhodou je především nemožnost vyzkoušení kola z
pohledu geometrie rámu, správného určení typu kola, kompletace
kola doma systémem ráfek si umím nasadit do rámu taky. Nemožnost
seřízení kola po záběhu, řešení drobných zádrhelů spojených
s novým kolem až po složitou cestu reklamace především z důvodu
domluvy, balení kola a přepravy k prodejci.
Následuje návštěva odborného cykloservisu s
prosbou o pomoc. Vzhledem k nízké ceně, kterou je ochotný zákazník
zaplatit za práci, je to pro prodejce upřímně, jako by jste přišli
do restaurace s jídlem a chtěli ho tam ohřát a ještě po sobě
nechali špinavé nádobí. Asi vás nikdo zcela neodmítne, ale platí
pravidlo, že vzniklé komplikace by měl řešit především
ten, komu jste nechali bezpracně vydělat přeposláním krabice od výrobce.
Totéž platí i o "levné" montáži výhodně na internetu
nakoupených cyklodoplňků a náhradních dílů. Nelze poté přijít,
tak jak se to běžně děje, do specializované prodejny a ptát se,
jak to mám namontovat a proč to tam nejde a nevyměníte mi to?
hypermarket
Český národ má neopakovatelnou chuť kupovat levné a
podřadné výrobky neopakovatelně nízké (žádné) kvality, které jsou mu nádavkem masivně servírovány
se zrakem přecházejícími slevami.
Užijte si toho blaženého pocitu vítězství při placení u
pokladny. Ale to je ta poslední radost, kterou s kolem zažijete.
specializovaná prodejna
Na rozdíl od hypermarketu musí drobný prodejce za
od dodavatele odebrané zboží zaplatit
a nemůže ho nikomu vrátit, když se neprodá.
Již tento drobný rozdíl nutí k velmi pečlivému výběru
pouze toho, pro zákazníka nejvhodnějšího sortimentu.
Jste zahrnováni v rámci možností veškerou dostupnou péčí.
Dostanete radu jak a jaké si vybrat
nejvhodnější kolo pro vaše konkrétní potřeby. Výběr díky šíři
sortimentu se neomezí pouze na
rozhodování červená/modrá barva. Budete doslova zavaleni množstvím
informací, od technické stránky,
přes užitné vlastnosti jednotlivých kategorií kol, až po sladění
těch nejposlednějších detailů při
výběru doplňků a příslušenství ze stovek různých možností
a variant.
Kolo si můžete ve většině případů i vyzkoušet v reálném
provozu. Využijete komfortu plně funkčního
a připraveného kola již při jeho převzetí, kvalitní garanční
servis po záběhu kola a případnou
odbornou konzultaci a doladění kola i při sebemenších problémech
jeho provozu.
Nevíte si rady, jaký zvolit vzorek a šířku pláště?
Jaká dětská sedačka je nejvhodnější
a kam se montuje? Proč jsou speciální blatníky pro odpružené
vidlice? Nevejde se vám blikačka
pod sedačku? Nemáte již dostatek místa pro montáž počítače
nebo světla na řidítkách?
Nevíte jak zvednou řidítka, která nejdou zvednout? Proč je dobré
mít rohy? Jak vybrat vhodnou
a padnoucí přilbu? Proč jsou na šlapacím středu vylámané zuby?
Proč je potřeba měnit řetěz?
Jak namontovat brašničku do dámského rámu a zároveň nepřijít
o místo pro košík na láhev?
Víte, že baterie v předním světle vám může vydržet i déle než
rok. Víte,
že přední světlo může svítit i blikat?
Proč jsou v sedačkách díry? Existuje dámské sedlo? Jak nafouknu
galuskový ventilek?
Jaký je vhodný tlak v pláštích? Pro koho jsou vhodné kotoučové
brzdy? Je lepší řazení v rukojeti,
dvěma prsty nebo všemi prsty? Jak seřídím tuhost vidlice? Jak se
zacvaknu do nášlapného pedálu?
Proč používat funkční prádlo? Proč jezdit v cyklistických
kalhotách s antibakteriální vložkou naostro?
Chci nosit sportovní brýle, ale mám dioptrické? Mám krátké
prsty a nedosáhnu na brzdovou páčku?
Jak se povolí rychloupínák na ráfku? Jak odstraním pískání
brzdy? Když šlapu, někde to vrže a skřípe?
Jak dostanu kolo do auta? Jak nastavím cyklopočítač? Proč je dobré
mít na rukou rukavice?
Dá se přidělat pumpička na rám? Chci nášlapné pedály,
ale budu na nich jezdit v normálních botách.
Chci odpruženou vidlici, ale nechci aby pružila. Chci horské kolo,
ale budu jezdit po silnici.
Na všechny tyto i mnohé další (pro někoho možná i
nesmyslné) otázky je připraven prodejce
zákazníkovi ve specializovaném obchodě odpovědět a nabídnout mu
vhodné řešení!
Věřte svým prodejcům. Na kole strávili spoustu času a ví
o čem mluví. Věřte také výrobcům kol.
Určitě nebudou na kola montovat záměrně nefunkční kombinace
komponentů, stavět nesmyslné
a neodzkoušené geometrie rámů. Prodejní sezóna jízdních kol je
u nás pouze cca 4 měsíce
a konkurence a tlak zákazníků je obrovský. Neprodejné a špatné
výrobky si dovolí dát na trh
jen šílenec.
Děkuji za přečtení.
Josef Majnek
POVINNÁ VÝBAVA JÍZDNÍHO KOLA
(klikni)